Hukuki Bilgilendirmeler

22.02.2023 Tarihli Resmi Gazete Yayını İle Olağanüstü Hal Kapsamında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Alanına İlişkin Alınan Tedbirlere Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi

İlgili kararnamede kısa çalışma ödeneği, fesih yasağı ve nakdi ücret desteğine ilişkin düzenlemelere yer verilmiştir.

Olağanüstü hal süresince Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca belirlenecek il/ilçelerde bulunan iş yerleri ve/veya deprem sebebiyle yıkık, acil yıkılacak, ağır veya orta hasarlı olduğunu belgeleyen iş yerleri için uygunluk tespitinin tamamlanması beklenmeksizin İşsizlik Sigortası kapsamında işverenlerin başvurusu doğrultusunda kısa çalışma ödeneği verilecektir.

Olağanüstü hal ilan edilen illerde her türlü iş veya hizmet sözleşmesi ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzeri sebepler, belirli süreli iş veya hizmet sözleşmelerinde sürenin sona ermesi, işyerinin herhangi bir sebeple kapanması ve faaliyetinin sona ermesi halleri dışında işveren tarafından feshedilemez.

Olağanüstü hal ilan edilen illerde kısa çalışma ödeneği veya işsizlik sigortasından yararlanamayan ve SGK dan yaşlılık aylığı almayanlara günlük 133,44 TL nakdi ücret desteği verilecektir. Nakdi ücret desteği alanlar genel sağlık sigortalısı sayılacak ve primleri işsizlik sigortası fonundan karşılanacaktır.

Ayrıca Resmi Gazetedeki değişikliklere ek olarak; firmanızda çalışan bir personelin vefatı durumunda sözleşme, kendiliğinden sona erer. İşveren, işçinin sağ kalan eşine ve ergin olmayan çocuklarına, yoksa bakmakla yükümlü olduğu kişilere, ölüm gününden başlayarak bir aylık; hizmet ilişkisi beş yıldan uzun bir süre devam etmişse, iki aylık ücret tutarında bir ödeme yapmakla yükümlüdür.

22.02.2023 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi tam metni için: